Denemarken: Naar Dayz Rønbjerg (Landal)

Denemarken – Vesthimmerland Here We Come!

Denemarken is het volgende avontuur. Het is maandagochtend en de taxi staat voor de deur. We gaan met de trein naar Schiphol en ik wil dat we ruim op tijd gaan. Ons vliegtuig vertrekt om 11:45 en het is deze week erg druk op Schiphol. Als ik op reis ga dan pak ik altijd de trein. Heerlijk ontspannen in plaats van het drukke verkeer. Ik ben net terug uit Italië en Oostenrijk maar dit keer mag ik weer met mijn gezin. Ik ben alleen in Denemarken geweest tijdens een tussenlanding, op weg naar de Faeröer Eilanden, dat ook onderdeel is van Denemarken. Maar nu gaan we het land zelf ontdekken. Op uitnodiging van VisitDenmark, in samenwerking met Landal Greenparks, gaan we naar Vesthimmerland. Vesthimmerland is een gemeente in de Deense regio Nordjylland.

Denemarken - Huisjes Zeezicht

Denemarken – Huisjes Zeezicht Dayz Rønbjerg

Dayz Rønbjerg – Landal Greenparks

Landal Greenparks heeft  maar liefst 5 locaties in Denemarken. Dayz Rønbjerg heeft 205 bungalows in het veelzijdige landschap van Limfjord. De Limfjord (Deens: Limfjorden) is een langgerekte baai in Noord-Jutland in Denemarken. Het park heeft een indoorspeelparadijs, subtropisch waterparadijs, bowling hal en nog veel meer. We zijn verbaasd over de vele activiteiten die er te doen zijn voor jong en oud. Naast de indoor speelhal zijn er ook 2 grote springkussens buiten. Er is een voetbalveld en midgetgolfbaan en je kunt er zelfs tennissen, squashen én klimmen!  Naast de nieuwe prachtige buitenspeeltuin is er ook een waterskibaan. Wat wil je nog meer?

Dayz Rønbjerg - Buiten speeltuin

Dayz Rønbjerg – Buiten speeltuin

Subtropisch Zwemparadijs

De kids zijn gek op zwemmen. Gelukkig is er een enorm zwemparadijs. Het ziet er allemaal netjes uit en het water is heerlijk om in te zwemmen en relaxen. Er zijn verschillende ruimtes en er is zelfs een wellness. Ben je het zwemmen even beu, dan kan je heerlijk in 1 van de 3 bubbelbaden zitten. Naast een grote glijbaan is er ook een kleinere glijbaan waar wij als gezin enorm van genoten hebben. Voor de liefhebbers is er ook nog een sauna. Het zwembad is tot 21:00u open.

This slideshow requires JavaScript.

Dag tripjes Vesthimmerland

We zijn ook een aantal dagjes op pad geweest. De eerste dag zijn we, na het ophalen van de huurauto, direct naar Legoland gereden. De kids zijn gek op lego en dit wilde we natuurlijk niet missen. Het was een enorme leuke ervaring maar het was ook super druk. De 2e dag bleven we heerlijk op het park. Dag 3 was een bijzondere dag. In de ochtend gingen we naar het Visitvesthimmerland Tourist Office. Even kennis maken met de mensen die dit bijzondere programma voor ons gemaakt hebben. Daarna stond ons iets heel leuks te wachten.

Haven in Løgstør

We gaan naar het Limfjordmuseum om daar iets meer te weten te komen over de historie van de plaats Løgstør. Om 12:30 staat er een roeiboot klaar. We kunnen de lunch ophalen bij Kanalfogedens Køkken en dat is lekker! Exclusief eten hebben ze klaargemaakt en het is echt een aanrader om daar te gaan eten. Het roeien wordt beloond met een prachtig uitzicht en we voelen ons op ons gemak.

Roeiboot op Frederik VII Kanaal

Rubjerg Knude Lighthouse

De volgende dag gaan we weer op pad. Na anderhalf uur rijden komen we aan bij deze bekende vuurtoren. Mijn doel is om een foto te maken die anders is dan anders. Ik wil de mensen, die al jaren naar Denemarken gaan, laten zien dat er meer is. Dat is zeker gelukt. Als ik ergens op reis ben post ik ook op Facebook om reacties te peilen. Fijn om te lezen dat mijn volgers het met mij eens zijn. Het is zeker de moeite waard om deze vuurtoren te gaan bezoeken. Vanaf de parkeerplaats is het ongeveer 15 minuutjes lopen. Voor de kids, heerlijk, om te spelen in het zand. Als ouder kan je heerlijk uitwaaien. Dat hebben we dan ook gedaan.

Vuurtoren vanuit een ander oogpunt

De prachtige landschappen

Ik ben gek op mooie wegen en paden. Denemarken ligt er vol mee.  Ik ben op weg naar een plek waar ik op de heenweg Schotse Hooglanders zag staan. Het zijn prachtige beesten waarvan je prachtige foto’s van kan maken. Ik heb de navigatie aanstaan en ik kom een kerkje tegen. Wat ik altijd doe is om bijzondere kerkjes te bezoeken. Even naar binnen gaan om te kijken naar het interieur. Ik kom op een prachtige landweg terecht en ik besluit eerst verder te rijden. Wat een prachtige omgeving. Ik wil een selftimer shot maken. Midden op de weg, uitkijkend op het kerkje. Ik zet mijn statief neer, waar ik in een eerder artikel meer over heb verteld, en ik wacht dat de zon door de wolken schijnt. Dit is het resultaat!

Selftimer kerkje

Selftimer met kerkje

Denemarken, we komen zeker terug!

We zijn in totaal een week weggeweest. De combinatie van een geweldig park en leuke dag tripjes maken, maken een vakantie naar Denemarken compleet. We wisten eerlijk gezegd niet wat we konden verwachten. Maar het was boven verwachting. We gaan zeker nog een keer terug. De landschappen én natuur, in combinatie met een park waar je als gezin heerlijk kan verblijven, is hetgeen waar wij naar op zoek zijn. Voor de kinderen is er genoeg te beleven en voor ons was het ook perfect.

This slideshow requires JavaScript.

Na een dagje weg te zijn geweest is het heerlijk om even een drankje te nuttigen terwijl we als gezin zitten te kijken naar een film. We kijken uit op de bowlingbaan. 10 meter verderop is een speelhal. We vermaken ons. Nog geen 10 meter verderop kun je heerlijke pizza’s eten. Vanuit daar kijken we weer uit op het zwembad. Alles binnen handbereik. Voor gezinnen met jongen kinderen, maar ook met pubers, is dit heel goed te doen. Een echte aanrader. Ook geïnteresseerd? Klik dan hier.

Het Deense landschap

Share thisShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Email this to someone