Landal in België: Les Etoiles

Les Etoiles in België

Het nieuwe park Les Etoiles. Samen met mijn gezin ga ik een midweekje naar België. Naar Landal! Het is één van hun nieuwste parken en we hebben er erg zin in! We pakken de koffers in en gaan op reis. We moeten een stukje rijden. Het is inmiddels het 5e Landal park waar ik voor zal schrijven. En aankomend weekend zullen we de 6e locatie gaan bezoeken. In februari 2015 schreef ik Landal een mail om te vertellen over instagram en de mogelijkheden. Een week later werd hun instagramaccount geopend. Ik zag mogelijkheden. Heel veel bedrijven werkten toen nog niet met een instagramaccount. Inmiddels is dat wel anders. Ik kijk nog regelmatig naar verzonden emails. Naast dat ik voor Landal de eerste instagrammer was waarmee ze samenwerkten heb ik zo ook in 2014 DFDS benaderd om samen te werken met een instagrammer. De 1e instagrammer die voor hun foto’s ging maken. Als ik nu terugkijk ben ik trots dat ik deze stappen gezet heb. In augustus 2015 ging ik samen met Callum Snape, naar IJsland. Wij waren de eerste instagrammers die de #MyStopOver campagne mochten aftrappen. In september 2015 ging ik als eerste instagrammer voor visitsweden op pad. Met trots kijk ik terug op al deze reizen. Wie investeert krijgt terug. En nu deze wegen geopend zijn, kunnen anderen weer verder. Lees hier meer over mijn bezoeken aan de verschillende Landal parken.

De Belgische Ardennen

We moeten een stukje rijden maar ik heb een mooie auto mee. Een Citroën DS5. Wat een gave bak zeg! We hebben er zin in. Eindelijk zijn we er. Met uitzicht op de prachtige Maasvallei en midden in de natuur van de Belgische Ardennen ligt in Blaimont Landal Les Etoiles. Vanaf de veranda van de chalets rijkt het fantastische uitzicht zelfs tot Frankrijk! Voor de sportievelingen zijn de outdooractiviteiten zoals abseilen, kajakken, mountainbiken en rotsklimmen oneindig maar ook de gezelligheidzoekers voelen zich bij Landal Les Etoiles gelijk thuis. Samen met de rondvaartboot naar Dinant of de typische Ardenner gerechten proeven in het restaurant; hier kan men bourgondisch vakantie vieren. We besluiten de eerste avond meteen in het restaurant te gaan eten. Wat goed zeg! Heerlijk eten op het terras. Er loopt een muzikant rond die goede muziek speelt. Wat een welkom. Voor diegene die slecht te been is of niet ver wilt lopen, hou hier rekening mee. Het restaurant ligt boven op de berg. Gelukkig kan je er met de auto komen. Het uitzicht is gewoon fantastisch!

Blaimont

Faciliteiten op het Park

Er is echt genoeg te doen. Er is een binnen- en buitenzwembad. Beide groot genoeg. Je kan er tafeltennissen en volleyballen. Er zijn een aantal speeltuinen. Zowel binnen en buiten. Een klimmuur en heel veel natuur om heerlijk rond te rennen. Voor ons is het perfect. Als mijn kinderen blij zijn, zijn wij dat natuurlijk ook. Maar ook voor ons volwassenen is het heerlijk vertoeven. Het huisje waar we in zitten is ruim genoeg. Niet ver van het park vandaan vinden we een winkeltje. Daar doen we onze boodschappen. Zo kunnen we heerlijk een eitje bakken en ook eten maken voor in de avond. We vermaken ons prima. We genieten nog even van een prachtige zonsondergang en gaan lekker naar bed.

Zonsondergang Les Etoiles

Dagjes Uit

Na een heerlijke eerste dag besluiten we ook wat dagjes weg te gaan. Ik hou van avontuur en besluit eerst zelf op pad te gaan. Mijn vrouw en kinderen genieten heerlijk van de faciliteiten op het park terwijl ik op onderzoek uit ga. Mooie heuvels en prachtige velden. Ik kan het niet laten om even de grens over te steken en naar Frankrijk te gaan. Genoeg mooie plekken om foto’s te maken. Vanaf het park is er dus veel te doen. Een bezoekje aan de grot van Dinant bijvoorbeeld. Of wat denk je van kajakken op de Lesse? Er is echt genoeg te doen voor jong en oud. Wij besluiten ook iets anders te gaan doen. Een stukje geschiedenis ervaren. Wij bezoeken de Les Ruines des Montaigle. De ruïnes van het kasteel van Montaigle bevinden zich te Falaën, een deelgemeente van de Belgische gemeente Onhaye. De vesting werd in het begin van de 14de eeuw op een ouder gebouw opgericht door de familie van Dampierre, toen heersende over het graafschap Namen. Dit maakte deel uit van het erfdeel van de jongste zoon van Gwijde van Dampierre, Gwijde van Namen, eveneens regent van Vlaanderen, vooraanstaande figuur bij de welbekende Guldensporenslag (1302). Het landschap staat vol met historie. Dus naast de vele mogelijkheden om te gaan buitensporten is er ook heel veel geschiedenis op te snuiven. Les Etoiles is het middelpunt voor vele activiteiten.

Les Ruines des Montaigle

Meer informatie

De snelstromende riviertjes, de grotten en de talrijke uitdagende bospaden maken van Landal Les Etoiles de perfecte uitvalsbasis voor de buitensporter. Mountainbiken, abseilen, kajakken, rotsklimmen, grotten ontdekken; het kan hier allemaal. Ook te voet of met de fiets is de Ardennen uitstekend te verkennen! Wil je ook naar deze prachtige omgeving? Actief zijn in de Ardennen? Of juist genieten van de natuur? Of toch maar wat geschiedenis opsnuiven? Bij Landal Les Etoiles kan het allemaal!

Zeeland

Zeeland om te genieten van de natuur

Op weg naar Zeeland

Zeeland is heerlijk om uit te waaien en om heerlijk te genieten van de natuur. Vrijdag 16 oktober 2015 gingen ik, mijn vrouw en onze kinderen naar Zeeland. Na een 6 uur durende trip kwamen we uiteindelijk in de avond aan. Waarom duurde het zo lang? Na een kwartier rijden kwamen we in een hele lange file. Mijn olie was op en mijn koelvloeistof lekte. Dus na een half uurtje te hebben stil gestaan met ronkende motor begon mijn motorkap te roken. Einde oefening. Goed, nadat de ANWB kwam om te helpen konden we uiteindelijk verder rijden.

Heerlijk ontspannen

We hadden dit keer een 6-persoons Extra Luxe huisje. Een oppervlakte van 90 vierkante meter. Ongelooflijk hoe snel je je dan thuisvoelt. Na aankomst lag er een welkomstpakket klaar. Wat lokale biertjes, een flesje wijn, wat lekkers en wat praktische dingen. We kregen 4 fietsen en we hadden onze 2 honden mee. Enorm grote kamers, 2 luxe badkamers boven en beneden, vloerverwarming, een sauna en een sunshower. Heerlijk ontspannen dus!

huisjes reflex

Ontbijtservice Landal

Na heerlijk te hebben geslapen werd er aan de deur gebeld. Een heerlijk en uitgebreid ontbijt hing aan de deur. Dat is nog eens ontspannend wakker worden. Mocht je dus ooit naar Landal gaan, maak gebruik van hun ontbijtservice! Super handig.
We houden van wandelen, fietsen, het strand en van natuur. Nou, dan is het Nieuwvliet-Bad Resort van Landal perfect!

De perfecte locatie

2,5 dag relaxen in Zeeland. We hebben de fiets gepakt en we zijn gaan fietsen op de dijk. Een typisch Nederlands landschap met schaapjes, mooie wolken, het groene gras en de zee geur. Heerlijk! Ik hou daar van. Lekker fietsen met het gezinnetje. We hadden wat drinken en wat eten meegenomen en zijn hier en daar wezen stoppen om lekker te relaxen. Het is een prachtig landschap.
Veel natuur en een fantastisch uitzicht op de zee. Het zonnetje scheen goed. Wat kan zo’n tripje aan de kust, een mens goed in balans brengen. De locatie van dit Landal resort is de perfecte voor als je houdt van ontspanning, wandelen, uitwaaien en 1 zijn met de natuur. Wat hebben wij genoten!

schaapjes dijk

Eten en zwemmen

Naast dat we hebben gegeten bij een strandtentje hebben we ook eten afgehaald bij Landal. Erg lekker! Dat is ook een aanrader. Leuk personeel en de wachttijden vallen reuze mee. Dit park is geschikt voor gezinnen. Er zijn een aantal speeltuinen waar onze kinderen zich prima hebben vermaakt. Ook binnen is er een speelruimte met uitzicht op het zwembad. Ook daar hebben wij elke dag gezwommen. Heerlijk! Alles klopte en wij gaan graag eens terug!

zee

Weekendje weg naar Landal

Ik wil iedereen bij Landal bedanken voor dit goedverzorgde weekendje weg! Wij hebben met z’n vieren optimaal genoten van dit resort. De omgeving, de faciliteiten de natuur, de ligging en de ontspanning zorgden voor het perfecte weekendje weg! Hopelijk tot ziens en wil jij ook meer weten over dit park? Ga dan naar de site!

Winterberg

Winterberg en Landal GreenParks

Winterberg here we come!

Ik was, voor Landal, dit jaar al eens naar Texel geweest. Het was ons toen al goed bevallen. Dat ik naar Winterberg mocht, om voor Landal GreenParks nog een verslag te schrijven, was de kers op de taart. Ik mocht een midweek gaan en zelf hebben we er maar een weekendje aan vast geplakt. Ik zit hier achter mijn laptop, kijkend op de St. Georg Skischans vanuit ons 6 persoons luxe huisje, deze blog te typen. Helaas is onze laatste dag ietsje minder qua weer maar het we hebben het erg goed gehad!

Landal GreenParks Winterberg

Lust voor het oog!

Hou je van avontuur, beweging en plekjes ontdekken? Dan is dit dé plek om eens naartoe te gaan. Na een goede 3 uur te hebben gereisd kwamen we aan bij het park. Rijden door het heuvelachtige Sauerland is een aanrader! Ik denk voor motorrijders de perfecte plek om te cruisen. Het is voor ons Nederlanders ook erg dichtbij. Ik kom uit Ede dus ik spreek uiteraard voor mezelf maar het valt echt reuze mee. Neem je wandelschoenen mee en een rugzak! Erg handig als je gaat wandelen. Er zijn een aantal hoge heuvels of bergen en ik vond het heerlijk om naar een top te hiken. Kijken wat er aan de andere kant te zien is. Ik ben gek op naaldbos. Vooral tijdens zonsopgang. De mist hangt in de vallei wanneer de zon opkomt. Voor mij als fotograaf een lust voor het oog!

barn

Maandag

Het park ligt lekker centraal. Wij hebben elke dag iets anders gedaan. Ik zal even de week schetsen en tussendoor wat foto’s laten zien van de omgeving! Maandag, na aankomst, hebben we eerst even relaxt de spullen naar ons huisje gebracht. Je moet wel goed ter been zijn want het is een echte doe vakantie. Een stukje lopen met de koffers naar ons huisje. Maar we zijn fit! Geen probleem voor ons. Wat een ruimte zeg! We zaten met z’n vieren én onze hond in een 6L huisje inclusief sauna, bubbelbad en zonnebank. We hadden wat meegenomen zodat we meteen konden gaan koken. Alles is aanwezig dus dat was een eitje! We hebben daarna lekker op het terras van het restaurant gezeten. De kids konden heerlijk in de speeltuin spelen en daarna lekker naar bed. Mijn vrouw en ik hebben heerlijk gechilled op het balkon. Daarna nog even lekker onder de zonnebank en naar bed toe.

Dinsdag

Lekker ontbeten met vers brood uit het winkeltje bij de receptie. Daarna zijn we heerlijk wezen wandelen. Eenmaal terug hebben we heerlijk op het balkon geluncht. ‘S middags zijn we naar het centrum van Winterberg gereden. Super dichtbij allemaal. Nog geen 10 minuten vanaf het park. Gezellig centrum. Bij terugkomst hebben we ‘s avonds in het restaurant van Landal gegeten. Lekker! Na het eten terug naar het huisje, zwemspullen gepakt en heerlijk gezwommen in het zwembad. Vergeet niet je huissleutel mee te nemen. Anders kom je het zwembad niet in.

jael en wes

Woensdag

Na het ontbijt zijn we naar “Erlebnisberg Kappe” in Winterberg geweest. Echt een aanrader! Wandelen over de Panorama brug. Voor mij, iemand met hoogtevrees, was het even doorbijten maar zo de moeite waard. Daarna hebben we heerlijk geluncht, in het restaurant. Vanuit het restaurant zie je de Sommer Rodelbahn. Erg leuk om te zien. Reden genoeg om snel een paar ritjes te maken! Erg leuk voor de volwassenen én de kinderen. Als afsluiting mochten de kids klimmen en klauteren in het Kletterwald bos. Ook dit is een echte aanrader. Na terugkomst op het park zijn mijn zoon Jael en ik heerlijk wezen wandelen. Berg op, berg af. Klimmen naar de St. Georg Skischans. Quality time!

Donderdag

We wilden graag eens de Sauerländer Besucherbergwerk bezoeken. Dat is ook erg leuk. Samen met de kids in een mijntreintje onder de grond. Na 1,5 km te hebben gereden mochten we uitstappen. Samen met een Duits sprekende gids liepen we een stuk door de mijn. Erg bijzonder om te zien hoe de mensen hier gewerkt hebben. Ook bizar al die verhalen. Na het eten in ons huisje zijn we heerlijk wezen zwemmen op het park. Allemaal erg bewegelijk maar ook zo ontspannend allemaal. Het is een echte “doe vakantie” geweest maar wel op een perfect niveau.

wesinthewild 1

Vrijdag

Op weg naar Fort Fun. Lekker een dagje naar het pretpark Fort Fun. Dit is een erg leuk park met veel leuke attracties. Ook dit is voor volwassenen én kinderen een geschikt park. Het ligt ook erg mooi in een soort vallei. De natuur is duidelijk aanwezig en dat is ook wat je voelt als je er rondloopt. Een prettige sfeer met veel leuke attracties! We hebben na afloop daar lekker gegeten en zijn toen weer terug gegaan naar het park. Ook nu was het weer relaxen in ons huisje. Toen we allemaal ontspannen nagenoten, van het dagje uit, besloten we nog een keer te gaan zwemmen. En dit na een hele actieve dag. Maar juist dat zwemmen maakt het weer relaxt. Baantjes trekken. Vriendjes zijn zo gemaakt en iedereen is er met hetzelfde doel. Ontspannen.

Een weekendje bijgeboekt

Gelukkig hadden we nog een weekendje bijgeboekt. Een midweek was voor ons net iets te kort. We hebben zondag heerlijk en uitgebreid ontbeten. De kids zijn nog even op het feestje van Bollo geweest en zij hebben heerlijk gespeeld. Alles is aanwezig. Een speeltuin, een zwembad, een klein trapveldje en een omgeving waar je je snel thuisvoelt. Kortom, wij hebben genoten! Wil je ook meer weten over Landal GreenParks? Of over Winterberg?

Check dan deze link!

landal Greenparks

Landal GreenParks op Texel

Landal op z’n best!

Landal Greenparks krijgt het voor elkaar! Ongelooflijk hoe een weekendje weg, voelt als een echte vakantie.
Ik ben gek op natuur en een goede ochtendwandeling doet wonderen. Ok, het was iets aan de vroege kant maar mijn dochter vond dat niet erg. Kwart over 5 was de start van een soort van tikkertje tussen haar nagel en mijn rug. Het was wel eenzijdig maar goed ik wilde ook wel eventjes naar buiten. Kijken of dit eiland klaar is voor Wesinthewild.

uitzicht huisje

Dit heerlijke uitzicht

Rond 05:45 even een stukje zonsopgang pakken midden in de Sluftervallei. Fazanten, meeuwen, ganzen en vele andere soorten vogels stonden me aan te gapen. Wat een vreemde vogel, zullen ze gedacht hebben. Ik was op zoek naar de vuurtoren maar reed net even anders. Toen was ik moe. Toch maar nog maar even terug naar het huisje. Nummer 63.Mijn bed was ingepikt door mijn zoon en dochter. Knockout. Ze keken er zo naar uit om met papa en mama naar Texel te gaan. Al die indrukken van de rit, vanaf de boot naar het park, zullen wel ingewerkt zijn. Zo schattig. Ach ja, ik heb ze toch maar even opzij geduwd want ik wilde er graag bij. Nu lekker ontbijt, heerlijke koffie en genieten van dit heerlijke uitzicht. Alsof ik tussen de duinen zit. Heerlijk! Tijd om te ontdekken. #OntdekLandal

Omgeven door de natuur

We zijn even het eiland wezen ontdekken. Lekker wezen wandelen op het strand bij De Koog. Wat een heerlijk schoon strand en prachtige lucht. Ook de route er naartoe was prachtig. Je voelt het aan alles. De sfeer op het eiland, de mensen, de omgeving en de energie. Na heerlijk te hebben gewandeld zijn we terug gegaan naar het park. Ik vermaak me prima hier! Kom helemaal tot rust.

huisjes strand de koog

Vaderdag

Iedereen ligt in coma. Het is 07:18 en ik besluit om een bezoekje te brengen aan de Sluftervallei. Het is regenachtig en foto’s maken wordt erg lastig nu. Ik rij vanaf het park, waar de konijntjes en fazanten mij begroeten, de Krimweg op richting de Vuurtorenweg. Wat een rust. Ik rij aan het einde van de weg een stukje omhoog en zie daar de zee. Links van mij zie ik de vuurtoren staan. Vol trots in het prachtige landschap. Richting de vuurtoren kom ik het uitkijkpunt Renvogelgebied tegen.
Een prachtig uitzicht met heel veel verschillende vogelsoorten zoals de blauwe kiekendief, de torenvalk en de velduil. Voor vogel liefhebbers een must see maar voor natuurliefhebbers in het algemeen ook. Het is vooral het gevarieerde landschap. Voor mij als fotograaf een lust voor het oog. Helaas regent het steeds harder en blijft mijn camera in de tas. Gelukkig heb ik m’n mobiel bij me.
Ik besluit nog even wat foto’s te maken van de vuurtoren en stippel vast een route uit voor in de namiddag, als het weer iets beter wordt. Ik stap in de auto en rij weer terug naar het park. Onderweg kom ik prachtige stukjes tegen. Ik ben verliefd op Texel. Hopelijk denken mijn kinderen ook zo over mij, want het is vaderdag en ik heb honger. Lekker broodjes uit de oven en een lekker gebakken eitje met spek laten even op zich wachten. Maar dat neem ik voor lief. Ik geniet met volle teugen en alles is in balans.

zeemeeuw 1

Uiterst geschikte lokatie

Lekker luieren op de bank. Kopje koffie aan de tafel in ons luxe huisje. Het is allemaal dik voor elkaar. Wel te kort maar het voelt alsof we hier al een tijdje verblijven. Dat is altijd goed. We gaan zo met de kids naar Bollo, misschien even zwemmen en daarna nog even genieten van de rust, hier op dit park. De Sluftervallei is een aanrader. Hou je van natuur, fotografie, rust, strand, zee en een kindvriendelijke omgeving? Dan is de Sluftervallei van Landal GreenParks een uiterst geschikte lokatie! Ik kom zeker terug.
Maar nu wel langer dan een weekend. Naast dat het een erg leuk park is is het ook een geschikte uitvalbasis om de verschillende leuke dorpjes aan te doen. Ik ga zo even douchen en dan op weg naar de vuurtoren. Het is nu iets droger en heb zin om even lekker de natuur in te trekken en daarna uit te waaien op het strand.

vuurtoren en duinen

De vuurtoren

De kids zijn samen met mijn vrouw naar de show van Bollo en ik én mijn ouders, die op bezoek zijn, gaan even terug naar de vuurtoren. Het is warm! Heerlijk. Het zonnetje schijnt en de kleuren knallen van het landschap af. Zo mooi. De vuurtoren, de blauwe lucht, de wolken, de groene heuveltjes en de kamikaze meeuwen die het voor iemand zoals ik onmogelijk maken geen foto’s te maken van het prachtige gestunt in het Texelse luchtruim. Alles klopt! Alweer. We lopen richting het strand en rechts van ons staat de vuurtoren. Fantastisch plaatje. Mijn dag kan niet meer terug. We besluiten terug te gaan naar ons huisje op het park om vanaf daar samen met z’n allen weer terug te gaan naar de vuurtoren. Die blije gezichtjes. Mijn vaderdag, en die van mijn vader zijn geslaagd! We worden nog even begroet door een zeehond en vullen onze tassen met prachtige schelpen. Tijd om te gaan. De boot van 17:00 uur willen we niet missen want we moeten daarna ook nog een uurtje of 2 rijden naar huis. Voor meer foto’s zie mijn instagram account. Tot de volgende trip! In augustus gaan we naar Winterberg. Ik ben benieuwd of Landal ons weer gaat verrassen met een heerlijk welkomstpakket. Landal, bedankt!